Openingstijden winkel

Woensdag 13.30 - 18.00 uur

Vrijdag 13.30 - 19.00 uur (niet van 1 oktober tot 31 mei)

Zaterdag 10.30 - 17.00 uur
Bestellen via mail is ook mogelijk: degroentehof@hotmail.com






zondag 4 juli 2010

Raaphanden, plukvingers en raasdonders


Een rare titel...... dat klopt!

Op een warme zomerse zondag krijg je wel eens van die vreemde invallen. Ik zal het uitleggen.


Raaphanden

Huib heeft vandaag zo'n 20 kisten nieuwe aardappelen handmatig gerooid. Per kist zit er gemiddeld 20 kg. in. Hij heeft er een pijnlijke rug aan overgehouden, maar wat is het een prachtig gezicht als je die piepertjes "Frieslanders" in de kist ziet liggen.


Plukvingers en raasdonders

De capucijnerplanten geven volop mooie paarsblauwe peulen. Vandaag heb ik zo'n 35 kg. geplukt, een karweitje dat ik heerlijk ontspannen kon doen. Zonnetje op mijn rug, een zacht windje erbij. De capucijners heb ik geplukt, gewassen en ingevroren. Zo kunnen we onze klanten ook van de winter voorzien van deze heerlijke raasdonders.
Ook heb ik de eerste slaboontjes ontdekt, ze moeten nog wat groeien, maar met een week of 2 kunnen we deze ook oogsten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten